2882
דגש טכנולוגיה מסייעת
  • התחבר
תפריט נגישות
  • מותאם לפיירפוקס ולכרום*
  • מותאם לעיוורי צבעים
  • מותאם לכבדי ראייה
  • תצוגה רגילה
  • תפריט קיצורי מקלדתAlt + 0
  • הפסק תנועתיות באתר
  • הסרת הדגשת קישורים וכפתורים
  • להגדלת פונטים לחץ על מקשים
  • Ctrl + להגדלה
  • Ctrl - להקטנה
  • Ctrl 0 לאיפוס
  • אפס לברירת מחדל

קיצורי מקלדת

  • כיבוי\הדלקה תפריט זהAlt + 0
  • דלג לתפריט הראשי Alt + 1
  • דלג לאזור תוכן מרכזי Alt + 2
  • חיפוש Alt + 4
  • צור קשר Alt + 7
  • דלג לדף הבית Alt + h
  • דלג לתפריט הנגישות Alt + m

*בדפדפן פיירפוקס יש להשתמש ב Alt + Shift והמספר

למעבר בין אלמנטים בדף לחץ על מקש ה - Tab, על מנת לחזור אחורה בין אלמנטים לחץ על מקשים - Shift + Tab

  • דגש בפייסבוק
    • אודות
      • צוות דגש טכנולוגיה מסייעת
      • דגש טכנולוגיה מסייעת
      • סיפורי לקוחות
    • מידע מקצועי
      • מהי טכנולוגיה מסייעת?
      • סל הבריאות
      • טכנולוגיה מסייעת בחינוך
      • טכנולוגיה לפי מגבלה
      • כתבות ופרסומים
      • קישורים נבחרים
    • הפתרונות שלנו
      • מציאון דגש לשנת 2021
      • מתגים
      • נגישות למחשב
      • זרועות ומרכבים
      • מערכות מיקוד מבט
      • מחשבי תקשורת
      • פלטים קוליים
      • בקרת סביבה
      • צעצועים ומתקני פנאי
      • תוכנות וסביבות משחק
      • אייפדים ומארזים
      • עזרים מיוחדים ואביזרים
    • הדרכה ותמיכה
      • תמיכה טכנית ומעבדה
      • מפגש הנגשה טכנולוגיה מסייעת
      • הדרכת טכנולוגיה
      • הנגשה וירטואלית
      • התנסות והשאלת עזרים
    • צור קשר
    • קטלוג
    1. דף בית
    2. תפריט ראשי
    3. מידע מקצועי
    4. טכנולוגיה מסייעת בחינוך

    טכנולוגיה מסייעת בחינוך

    מה התאמות הנגשה פדגוגיות כוללות?

    הנגשת חומרי ההוראה ללמידת התלמיד באופן שיאפשר השתתפות פעילה.
    ההתאמות נקבעות באמצעות צוות מקצועי בבית הספר בליווי המתי"א. 
    אחריותו של 
    מנהל המוסד החינוכי להסביר באופן מפורט לצוות החינוכי על תהליך ההנגשה ולהדריכו לנתינת שירות נגיש.

    "It is important to note the various components of the above definition and to realize that technology is a tool for the delivery of instruction. In this conceptualization, technological devices are considered as means to an end, and not an end in themselves. Thus, use of technology cannot compensate for instruction that is poorly designed or implemented." (Blackhurst, 2005)

    אילו עזרי תקשורת תומכת וחלופית (תת"ח) ניתנים במסגרת משרד החינוך?

    • עזרי הנגשה וציוד טכנולוגי המותאם אישית לתלמיד לצורכי תקשורת תומכת חלופית: במקרים בהם התלמיד זקוק לאמצעי טכנולוגיה מסייעת על מנת לאפשר לו לבטא את צרכיו התקשורתיים כתחליף לדיבור.
      עזרי טכנולוגיה מסייעת לתת"ח יותאמו לתלמיד בקשר ישיר למטרות התוכנית האישית של התלמיד תל"א או תח"י.
      ההתאמה הינה תוצאה של הערכה תקשורתית, תצפיות, התנסות קודמת ואיסוף מידע על ידי  קלינאית התקשורת במתי"א ובמסגרת החינוכית.
      הזכאות הינה במקביל לזכאות במסגרת סל הבריאות ויש לוודא כי לא תתקיים כפילות במתן עזרים לתלמיד.

    • מסגרת חינוכית אשר תלמידיה מסתייעים בתקשורת תומכת וחליפית יכולה להצטייד בעזרי תת"ח להכנת חומרי לימוד נגישים

    מהי הנגשה אישית לצורכי כתיבה באמצעות טכנולוגיה מסייעת?

    תלמיד המתקשה בכתיבה בעזרת כלי כתיבה, ויכול לשפר את השתתפותו באמצעות הקלדה באמצעות עזרי טכנולוגיה.
    ההחלטה על בחירת הטכנולוגיה האישית לכתיבה תיעשה בהתאם למטרות התל"א והתח"י ובהתאם
     על הערכת נגישות טכנולוגיה צוות מומחה לנושא במתי"א.


    קישורים למידע נוסף

    • חוברת הסבר לתוכנית הנגשה פרטנית
    • כלי_לתאור_תלמיד_למיפוי_התאמת_טכנולוגיות_מסייעות
    • פורטל הורים, הנגשה פרטנית משרד החינוך
    • אתר משרד החינוך, נגישות
    • משרד המשפטים, התאמות נגישות פרטנית לתלמיד ולהורה תשע"ח-2018
    • משרד המשפטים, תהליך הגשת בקשה להנגשה למשרד החינוך

     

    הכיתה הוירטואלית

    הכיתה הויאטואלית בחינוך מיוחד מציבה בפני התלמיד, ההורים והצוות החינוכי אתגרים מיוחדים להתאמת סביבת הלימודים הביתית לחינוך מרחוק בנגישות מלאה.
    קרא עוד >

    משמעות כניסתם של האייפדים והטאבלטים לעולם התת"ח

    משמעות כניסת טכנולוגית ה- i - אייפד, טאבלט לעולם התת"ח. השפעת השימוש באייפדים ובטאבלטים על אנשים עם צרכים מיוחדים ומוגבלויות. האייפד הופך אביזר ופתרון הנגשה המשמש גם אנשים עם מוגבלויות ואנשי מקצוע להערכה ולאבחון. הטאבלט מאפשר מגוון שימושים, אך עדיין נדרשת התאמה מדוייקת בין הצורך ליכולת. מאת: הדר זלצר פאלח
    קרא עוד >

    תרבות הפנאי מוגבלת? יש פתרונות! יש הצלחות!

    אנשים החיים עם מגבלות, הצרכים היום יומיים וההתמודדות עימם, נוטים למלא את השגרה.חשוב שלא יפספס את הצורך שלעיתים נעלם מעין – הצורך בתרבות פנאי. למה שיפור איכות החיים זה לא מותרות? אילו מאמצים נעשים לפיתוח פתרונות הנגשה להנאה וליצרת תרבות פנאי? איך משחקים נגישים ומערכות פנאי נגישות, משפרים את ההרגשה ומשיגים יעדים שיקומיים? מאת הדר זלצר פאלח
    קרא עוד >

    מחשב במקום פה

    מהו בסיס העולם, היכולת לתקשר ולהיות בקשר, לשמוע ולהשמיע? למה כשלא מדברים יש יותר רעש? למי שלא יכול ללכת נותנים כסא גלגלים, אבל איזה פתרון ניתן למי שלא יכול לדבר ולתקשר? אילו פתרונות ותחליפים קיימים כדי לאפשר בכל זאת תקשורת ויצירת קשר? מאת: הדר זלצר פאלח
    קרא עוד >
    דגש, טכנולוגיה מסייעת
      • ALS
      • אוטיזם
      • שיתוק מוחין
      • מוגבלות שכליות
      • תסמונת רט
      • פגיעה בחוט השדרה
      • הגיל השלישי
      • נגישות למחשב
      • מערכות מיקוד מבט
      • זרועות ומרכבים
      • מחשבי תקשורת
      • צעצועים ומתקני פנאי
      • מפגש הנגשה
      • סל הבריאות
      • טכנולוגיה מסייעת בחינוך
      • הדרכה וקורסים
      • השאלת עזרים
      • אודות
      • צוות דגש
      • תמיכה טכנית
      • פרסומים ומדיה
      • קטלוג דגש
      • צור קשר
      • הצהרת נגישות
      • תקנון האתר
    • הפלדה 7 אור יהודה  מיקוד 6021807  טלפון: 03-7313276  פקס: 03-5717148
    • BSMART_logo
    • החשבון שלי
    • אודות
    • צור קשר
    • ההזמנה שלי
    • חיפוש
    • טלפון
    • החשבון שלי
    • מידע
    x בטל