עבור כל המטפלים באשר הם מגפת הקורונה הייתה ועודנה מחולל עומס גדול. ילדים ומבוגרים נזקקו לסוגים רבים של תמיכות, עזרה נפשית ופיזית. כשמדובר במטפלים המעניקים שירות לאנשים עם מוגבלות, נוסף על האתגרים המוכרים, הונח עומס גדול נוסף על כתפיהם - עבודה תחת לחץ, חרדת המגיפה, התמודדות עם ריחוק מהמטופלים, חרדת המשפחות, קשיי נגישות לטכנולוגיה וחוסר באמצעים לטיפול מרחוק. כל אלה מייצגים מצב קיצוני אולי, אך מחדדים את הצורך של מטפלות ומטפלים להיות גם הם עטופים בתמיכה, יותר מתמיד.


אחד מהשעורים המהירים שכולנו קיבלו היה 'שיעור האמצעים המקוונים' - שיחות וידאו, מסמכים משותפים בענן והזום הפכו לחלק משגרות העבודה והטיפול שלנו. שיעור חשוב נוסף הוא 'שיעור ההתמקצעות' - מהר מאוד התברר שאי אפשר לעצור את תהליך ההתמקצעות כאשר העיסוק שלך הוא טיפול, שיקום וחינוך. שמירה על שגרת טיפולים הולכת יד ביד עם דרגת התמקצעות בעבודה, היא חיונית כדי לקדם תהליכי טיפול.


ולבסוף קיבלנו את 'השיעור הבלתי נגמר' - תמיד הטכנולוגיה רצה, אבל אם פעם החזקנו אותה ביד ורצנו יחד, היום היא כבר אצנית מאומנת, וצוותי החינוך והפרא רפואה שעסוקים בטיפול נמצאים במרדף בלתי פוסק שהפך למהיר (ועצבני לפעמים).

אז נכון, החיים עמוסים ולחץ העבודה גדול, אך השתתפות בהדרכות טכנולוגיות היא הכרחית ומשמעותית, ויש לה יתרונות ותפקידים רבים:

  1. חסכון בזמן וחשיפה מהירה לטכנולוגיות חדשות – לפעמים נדמה שהמחקר נע במהירות האור. עזרים ושיטות טיפוליות חדשות יכולים לסייע היכן שבעבר לא היו כלל פתרונות, לשפר תהליכים קיימים וכמובן להיטיב עם המטופלים. ההדרכות מאפשרות לימוד יעיל, ברור ונוח של החידושים הללו.
  2. חזרה ליסודות וריענון – לצד הלמידה של החדש, אל לנו לנטוש את הבסיס. חזרה לעקרונות הטיפוליים בצורה מסודרת, מאורגנת ומשותפת, יכולה להזכיר את ההיגיון שמאחוריהם. בכך לחזק את סט הכלים הקיים ואף לדייק אותו.
  3. אוורור והשראה – שגרה יכולה להיות שוחקת, בוודאי כשמדובר במקצועות טיפוליים. הדרכות מקצועיות הן בבחינת יציאה מהשגרה הזאת, והיכרות עם נושאים חדשים שיכולים לפתוח את הראש, ולהאיר גם על חלקים וסוגיות אחרות בעבודה השוטפת.
  4. למידה מניסיון של אחרים – הדרכות שנעשות בשיתוף מאפשרות התמקצעות לא רק בגלל החלק הפדגוגי שלהן, אלא גם בגלל היכולת לשמוע ממטפלים אחרים על התנסויות שלהם ולשתף בשלכם. בכך התיאורטי הופך מעשי, ושאלות/אתגרים שאולי תתקלו בהם בהמשך מקבלים מענה ממי שכבר נתקלו בהם.
  5. לא לבד – קצת בדומה לשיתוף בניסיון, מטפלים זקוקים ללא מעט תמיכה. מרכז ההדרכות מאפשר גם פגישה לקבוצת מטפלים באותו מרכז, וגם לכמה סוגים של מטפלים יחד. זאת הזדמנות לחלוק ולספר גם על קשיי היומיום וגם על ההצלחות, לשבת (או להתארח בזום), עם מי שמבינים אתכם יותר מכולם.


מרכז ההדרכה לטכנולוגיה מסייעת של דגש נותן מענה לכל התפקידים הללו, מציע שורה של הדרכות מקוונות ולא מקוונות (פנים לפנים, כן, יש דבר כזה!), שיקדמו אתכם טכנולוגית כמטפלים. אנשי חינוך, פרא רפואה, מקצועות השיקום וגם בני משפחה, מוזמנים להצטרף, ללמוד ולשתף.

ולכל מי ששואל, 'מה עם הדרכות מותאמות?' התשובה היא – יש!
אפשר להתאים מערכי לארגונים וצוותים. אתם מוזמנים לומר לנו מה חסר אצלכם, ויחד נבנה מערך הדרכות בהתאמה אישית לקהל המטפלים והמטופלים שלכם. כך לדוגמה קורס 'מהנגשה להטמעה' שרץ כבר 5 שנים עובר במספר פורמטים שונים בתוך ארגונים.

אתם מוזמנים להיכנס ולהתרשם הוא עשוי להתאים גם לכם, בחלקו או בכולו.
לרשימת ההדרכות המלאה >>